Uit de fractie

10 maart 2020

Uit de fractie

De ondersteuning voor ouderen met een laag inkomen dreigt afgeschaft te worden, onder andere met als argument dat er weinig gebruik van wordt gemaakt. SP wil dat er eerst onderzocht wordt of dit gebeurt omdat er inderdaad weinig vraag naar is of omdat de informatie voor ouderen niet beschikbaar is. Er is een motie in voorbereiding om de regeling niet af te schaffen, maar op te schorten terwijl dit onderzocht wordt.

Woonbeleid: SP is nog steeds niet onder de indruk van de plannen van de gemeente op hhet gebied van de sociale woningbouw. Uit het eigen onderzoek van de gemeente blijkt dat er twee keer zoveel behoefte is aan sociale woningen dan in de plannen is oopgenomen. We blijven hiervoor aadacht vragen.

Verder willen we nog wijzen op Superzaterdag, aanstaande zaterdag 14 maart met aandacht voor de busactie. We gaan in Callantsoog de bewoners naar hun mening vragen en klachten en opmerkingen noteren. Verzamelen in Loet 10 (voorheen de Blokhut) vanaf 9:30. Zie ook Facebook en Twitter.

Op 27 maart is er bovendien ons Poltiek Café  in Loet 10 met aandacht voor het idee van een Publieke Bank als tegenhanger van de commerciele banken. Meer informatie volgt  nog. De avond begint om 19:30.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.