Uit de Fractie

24 januari 2022

Uit de Fractie

Het kerstreces is inmiddeels duidelijk voorbij. Komende week staan er maar liefst drie oordeelsvormende vergaderingen op de agenda. Een selectie uit de onderwerpen:

- CPO (= Collectief Particulier Opdrachtgeverschap). Dit is een vorm waarin een groep burgers op eigen initiatief een kleinschalig woningproject start. In  Warmenhuizenhad een groepje die een dergelijk initiatief wilde ontplooien, hun oog laten vallen op het woningbouwproject aan de Dergmeerweg. Ondanks een eerdere schijnbare welwillende houding  blijken er volgens de gemeente toch overwegende bezwaren te bestaan om de wensen van deze groep in het project in te voegen. Ook uit de hoek van een dergelijk initiatief in Burgerbrug komen signalen dat de samenwerking met de gemeente niet echt soepl loopt. Dit ondanks de toezegging van de wethouder dat deze initiatieven gestimuleerd zouden worden. De SP fractie verwacht dat er ernst gemaakt wordt met het stimuleren van zoveel mogelijk initiatieven om tot bouwen te komen. Dit is in een ook door de complete gemeenteraad gesteunde motie van de SP uitgesproken.

- Ook goed nieuws: in het project Buitenvaert in Schagerbrug gaan 17 extra woningen, voornamelijk in het goedkopere koopsegment, gebouwd worden. Uitstekende ontwikkeling voor de starters in deze kern!

- De soap rond Oldskoel in Burgerbrug lijkt eindelijk afgesloten te kunnen worden met een uitgebreid feitenrelaas. De SP staat positief tegenover de aanvraag door de stichting van een lening voor een aantal noodreparaties, zodat de minimale werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden om het gebouw veilig en droog de winter door te helpen.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.