Informatieavond over de nieuwe pensioenwet.

26 juni 2023

Informatieavond over de nieuwe pensioenwet.

SP Schagen heeft tweede kamerlid Bart van Kent bereid gevonden om de gevolgen van de nieuwe pensioenwet inzichtelijk te maken.

Voor een publiek van ruim twintig toehoorders heeft Bart op heldere wijze uitgelegd wat de consequenties zijn van de nieuwe pensioenwet.Deze zijn niet mals, bleek uit zijn verhaal. Ten eerste zijn de gevolgen van de keuzes die op jonge leeftijfd gemaakt worden, bepalend voor het eindresultaat. Ten tweede kost de overgang naar het nieuwe stelsel veel geld, geld dat uit de pensioenpot gehaald gaat worden.

Toch heeft de SP met hulp van een aantal andere partijen kans gezien een paar scherpe kantjes van de wet bij te schaven, maar het blijft in de ogen van de tegenstanders een gedrocht. Tegenstanders zijn overigens niet alleen leden van oppositiepartijen, maar ook gerenommerde wetenschappers en voormalige voorzitters van pensioenfondsen.

Eigenlijk worden alleen de werkgevers er beter van en de commerciele partijen die pensioenen mogen gaan aanbieden.

Op zondag 17 juli organiseert de SP een demonstratie in Den Haag tegen dit nieuwe stelsel. Meer informatie over dit protest volgt nog.