Superzaterdag Den Helder

12 september 2022

Superzaterdag Den Helder

Afgelopen zaterdag 10 september organiseerde de afdeling Den Helder een Superzaterdag waarin deelnemers van de afdelingen Den Helder, Texel, Schagen en Dijk en Waard (Langedijk en Heerhugowaard) in groepjes de wijk ingingen om met bewoners aan de deur in gesprek te gaan. Tevens liep er een journalist van het Helders Nieuwsblad mee.

Onderwerpen waren: de hoge energie en brandstofkosten en gestegen prijzen in de supermarkt. Verder over wat er voor problemen spelen in de wijk. Dit leverde een aantal interessante gesprekken op, onder andere over de hoge energiekosten veroorzaakt door een gebrekkige vloerisolatie. Tijdens de evaluatie van deze Superzaterdag is dan ook besloten om dieper op dit probleem in te gaan, de manier waarop wordt nog bekeken. Opvallend was ook de vele positieve reacties dat “de politiek” toch de moeite nam om naar de mensen toe te komen, maar veel mensen laten weten er geen enkel vertrouwen meer in te hebben dat “de politiek” verschil voor hun zal gaan maken. Hiervoor, heel veel dank Mark, Sigrid, Wopke en Gert-Jan!

Na afloop van het buurtbezoek hebben we de resultaten nabesproken onder het genot van een broodje en een kopje heerlijke soep.

Om kort te gaan, de dag was een groot succes en uitstekend georganiseerd door afdeling Den Helder. Bedankt Peter Dirks en de rest van het team!

Gelukkig hebben we de foto's nog:

Foto: Peter Dirks