Actie voor behoud de Blokhut

27 september 2019

Actie voor behoud de Blokhut

Vanwege problemen met het vinden van nieuwe bestuursleden van stichting de Blokhut gaan er binnen de gemeente stemmen op om te onderzoeken of het gebouw verkocht kan worden. Wij als SP vinden dit uiteraard volstrekt onaanvaardbaar. Een gebouw dat meer dan 30 verenigingen herbergt, waaronder Buurtzorg en de functie vervult van een dorpshuis voor het centrum van Schagen, mag niet zomaar, omdat het de gemeente eenmalig geld oplevert, aan de inwoners van Schagen ontzegt worden! Meer dan 30 verenigingen dreigen dakloos te worden en de voorzieningen voor het vrijwilligerswerk worden weer verder uitgekleed.

Zoals u van ons gewend bent, laten we dit niet stilletjes gebeuren. We zijn op dit moment bezig met te bedenken hoe we de Blokhut de aandacht gaan geven die het verdient onder ander door middel van acties. Als u ook vindt dat de Blokhut het waard is om behouden te blijven voor de burgers van Schagen, volg ons dan op onze website, schagen.sp.nl of op Facebook. Wij houden u op de hoogte van de komende gebeurtenissen.