Petitie om buslijn 150 weer te laten rijden

1 oktober 2018

Petitie om buslijn 150 weer te laten rijden

De SP in de regio had al eerder uitgebreid actie gevoerd in de regio voor het behoud van de buslijnen en juist voor het instand houden van lijn 150. Maar de provincie en Connexion waren helaas niet gevoelig voor onze argumenten. Daaarom ondersteunen wij ook van harte de actie van de scholieren die nu de gevolgen ondervinden van deze bizarre bezuinigsmaatregel.
Ze zijn sindsdien veel langer onderweg. Daarom is scholiere Eva Langendijk een petitie gestart, waarmee ze wil bereiken dat de bus terugkomt. De buslijn verdween afgelopen zomer toen het openbaar vervoer in Alkmaar en omstreken helemaal op de schop ging. In plaats van lijn 150 rijden er nu meerdere (buurt)bussen.Dat heeft de rit van Schagen naar Alkmaar niet makkelijker of sneller gemaakt, vertelt Eva. "Het is heel vervelend dat er nu maar een keer per uur een bus gaat. Vaak zit de bus vol en kunnen we niet mee, dus dan moet je wachten of met de auto gaan."

1000 handtekeningen
Omdat het verdwijnen van de lijn voor veel scholieren een probleem is, is Eva nu een petitie gestart. "Alle bekenden met wie ik in de bus zit, hebben het erover."
Op zaterdagavond zijn er binnen een dag tijd al meer dan 250 handtekeningen. Eva hoopt 1000 handtekeningen te verzamelen. "Dan gaan we met de petitie naar Connexxion en naar de gemeente." Voor de buslijn verdween, was er ook al een petitie. "Toen is het er niet doorgekomen, dus daarom doen we gewoon een nieuwe poging. De actie wordt in elk geval veel gedeeld op Facebook."

De petitie is hier te vinden.