Woningnood in de gemeente Schagen

23 februari 2018

Woningnood in de gemeente Schagen

Er is woningnood in de gemeente Schagen. Bijna alle partijen willen dit oplossen door woningen te gaan bouwen in het groen rond de stad en de dorpen. De SP weet dat er al vele jaren sprake is van woningnood. Dat komt omdat er gebouwd wordt voor de verkeerde groepen.

Het blijkt dat het merendeel van de politieke partijen vindt dat er recreatiewoningen gebouwd moeten worden. En dat gaat ten koste van de inwoners van Schagen. Die kunnen niet in de recreatiewoningen  wonen. De recreatiewoningen zijn voor toeristen, beleggers en tweede woningen voor niet voor inwoners van de gemeente Schagen Stop daarmee!

De SP is van mening dat de recreatiewoningen in de gemeente Schagen omgebouwd moeten worden tot woningen voor de inwoners. De SP vindt ook dat de nieuwe recreatieparken woonwijken voor de inwoners moeten worden. Daarvoor moeten ongetwijfeld bestemmingsplannen worden aangepast. De provincie Noord-Holland zal geen bezwaar hebben, want alle recreatieparken liggen in BSG (Bestaand Stedelijk Gebied).

Dus! Pas gaan bouwen in de groene open ruimte als alle recreatiewoningen een echte woonbestemming hebben gekregen. En heel veel van die recreatiewoningen omvormen tot sociale huurwoningen. Als er daarna nog woningnood is in de gemeente Schagen is, dan wil de SP wel meedenken over bouwen in de groene open ruimte.