Bijeenkomst Nationaal Zorgfonds donderdag 29 september

23 september 2016

Bijeenkomst Nationaal Zorgfonds donderdag 29 september

In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Maar er staat een boete van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. Afdeling Schagen van de SP organiseert donderdag 29 september een openbare avond over een nationaal zorgfonds zonder eigen risico.

De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omlaag, de kosten omhoog. Een Nationaal ZorgFonds zou een oplossing kunnen zijn.

Tijdens deze avond zullen mensen uit de zorg en de politiek hun ervaringen met het huidige zorgsysteem delen en spreken over een alternatief waar alle Nederlanders beter van zullen worden. Een systeem waar de kwaliteit van de zorg weer voorop staat en het geld weer naar de zorg gaat. De openbare avond vindt plaats op doderdag 29 september in Cafe ’t Oude Slot’ Markt 21 te Schagen. De aanvang is 19:30. Als u wilt komen dan graag dit door middel van een mail aangeven: schagen@sp.nl