Europese Verkiezingen - Stem bewust

3 april 2014

Europese Verkiezingen - Stem bewust

Jeanne Pouw en ondergetekende waren  afgelopen maandag 31 maart op een bijeenkomst georganiseerd door LTO Noord Holland Noord, HAJK, Greenport Noord Holland Noord en Greenport Aalsmeer.

Tijdens deze avond vertelden Esther de Lange (CDA), Jan Huitema (VVD), Eric Smaling (SP), en Arie van den Brand en vertegenwoordigers van PVDA en SGP waar zij voor staan als het gaat om de belangen van boven genoemde organisaties. Gevonden werd dat de uitslag van de komende verkiezingen voor het Europese Parlement van groot belang is voor de belangen van de Agribusiness. Uit dat  laatste woord blijkt vooral  het verschil tussen de opstelling van de SP en de genoemde agrarische belangenorganisaties.

“Brussel bepaalt voor een groot deel de ruimte om te kunnen ondernemen”

Dit is een citaat uit de uitnodigingsbrief. Ook hier weer bleek dat de opstelling van Paul  Sneyder als vertegenwoordiger van de PVDA niet veel verschilde van die van VVD en CDA.  De avond verliep overigens in een prettige sfeer, al moet wel vermeld worden dat duidelijk was dat er zo af en toe sprake was van verkiezingsretoriek.  Het was voor ons een boeiende avond en misschien is het een idee om op een door de afdeling van de SP Schagen  georganiseerde avond nog eens terug te komen op dit onderwerp.

De SP staat op het standpunt dat het Nederlandse Parlement over belangrijke zaken het laatste woord heeft.

Huug Jak.