Demonstratie Stop Bezuinigenen

DEMONSTRATIE STOP BEZUINIGINGEN

Zaterdag 21 september 2013
13 uur, Beursplein, Amsterdam

Het kabinet Rutte-2 heeft opnieuw miljarden aan bezuinigingen aangekondigd. Er wordt bezuinigd op de (thuis)zorg en kinderopvang, de huren gaan omhoog en de lonen en uitkeringen liggen onder vuur. Bovendien nemen (jeugd)werkloosheid en armoede toe. Daarmee worden de kosten van de door de banken veroorzaakte crisis afgewenteld op kwetsbare groepen in de samenleving. Ondertussen worden bonussen, belastingontwijking en topinkomens niet aangepakt door het kabinet. Onder Rutte-1 was het resultaat hiervan dat werkelijk iedereen er op achteruit ging behalve de rijkste 10 procent van de bevolking, die werden alleen maar nog rijker.

De Nederlandse bevolking pikt dit niet langer en wendt zich nu massaal af van dit kabinet. Nog maar 18 procent heeft vertrouwen in deze VVD/PvdA-coalitie. Het is tijd om het tij te keren en te kiezen voor een progressief alternatief waarin solidariteit tussen bevolkingsgroepen voorop staat. Jong en oud, migrant, vluchteling en autochtoon, schouder aan schouder in het verzet tegen de asociale plannen van dit kabinet.

Stop de bezuinigingen, haal het geld waar het zit!

Start demonstratie: 13 uur Beursplein, Amsterdam. De demonstratie loopt via Dam, Muntplein en Waterlooplein naar de Dokwerker.

Ook  de SP afdeling Schagen roept op deel te nemen aan deze demonstratie!
Waarom….? Dat lijkt ons wel duidelijk!

Er wordt van uit Schagen helaas geen busvervoer geregeld, maar er is een alternatief.
Je kunt goedkoop met de trein naar Amsterdam! Voor 12 euro retour met minimaal 4 personen en voor 6 euro als je met 10 personen bent. Leden van de groep kunnen met dit kaartje zelfs vanaf verschillende stations in het land op één kaartje naar Amsterdam reizen. Het kan allemaal met het Groepsretour van NS.
Meer info: www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/groepsretour.html

Graag verzamelem om 11.30 uur bij NS-station Schagen.
Dan nemen we gezamenlijk de trein van 11.51 uur naar Amsterdam.

Voor meer informatie: bel of mail de actiesecretaris Henk de Boer.
Tel : 0630884332  Mail: henkdeboer50@hotmail.com